Dictatura emotionala !

brosa Pilgrim

Stai jos !

Fii cuminte !

Baietii nu pling !

asta iti spun parintii romani de mic, ce sa simti, cand sa simti.

Maninca tot din farfurie !

Stai jos !

asta iti spun rudele, ba chiar si socrii,  cand mergi in vizita la ei acasa.

Esti nebuna !

asta iti spune prietenul, iubitul, sotul, atunci cand ai o idee diferita de a lui DESI  el habar nu are de subiect.

Da, asta e tara mea, Romania. O dictatura in care de mic ti se impune ce sa emotii sa ai.

Da, sintem ospitalieri dar dictatori cu musafirii nostri: da, ei trebuie sa se descalte la intrare daca tu ai cumva un covor alb in casa.

Tot ei, musafirii, trebuie sa iti admire casa si gustul tau desavarsit in decoratiuni interioare. Doamne fereste sa spui ca nu iti place culoarea parchetului, ca nu mai pupi o invitatie in casa unui roman.

Da, eu exagerez si generalizez aici si acum, insa daca va ganditi un pic incepeti sa va amintiti exemple din viata voastra.

Ce mi-a starnit aceasta reactie?

Comentariul unui domn despre obiecte de design premiate in cadrul concursului ”Limited Edition. Romanian Design. #2. #Marsala, Culoarea anului 2015 by Pantone”

Copiez comentariul de pe FB:

” Deci lampa aia nu e de locul 1 , sincer acum, fara suparare. Cum se poate folosii? Daca pun lampa la birou o pot regla? Iar ceasul….”

Alt comentariu al altui domn:

‘ce-i… copanul ala de curcan?!??!

Haaaa,  I love Romanian humour ! Dar oare nu ar fi mai tolerant daca ati spune:

”Mie nu imi plac. Mie personal nu imi spun nimic aceste obiecte si de aceea nu imi plac.”

Da, fiecare are preferintele sale, in functie de starea sa din acel moment, de gradul de educatie si cultura vizuala acumulata pina la acea varsta, etc. Si poate fi util si interesant sa ti le exprimi in public, in ideea ca autorii sa inteleaga rectia unui anumit public. Si sa decida daca isi doresc acel public sau unul mai tolerant.

Da, mai tolerant. Haideti sa fim mai toleranti cu cei care au curaj sa isi inscrie o idee artistica intr-un concurs.

Este o lectie pe care la randul meu am invatat-o de la prietena mea Liana Vasilescu, o pasionata si adevarata cunoscatoare de design.

Liana mi-a spus acum 2 ani cand eu aveam aceeasi tendinta de a critica si de a pune etichete cand ceva nu imi placea:

”Haide sa vedem ce e bun si sa incurajam acea directie si acel lucru bun”.

Da, haide sa crestem acei muguri de creativitate si curaj de a scoate in public o idee creativa. Multumesc Li 🙂

Jos dictatura emotionala !

Va invit sa nu mai puneti etichete: ”e urat !”, ” e prost !”,  ”e nebun !”

Haide sa spunem: mie nu imi place, ma deranjeaza, nu sint de acord, nu am aceeasi impresie, am alta perceptie.

Si haideti sa ne intilnim la mijloc intre parerea mea si parerea ta. Poate ne gasim ceva in comun.

Poate construim ceva pe acel mijloc de teren.

Poate ne plimbam impreuna pe plaja, poate zburam impreuna pe un nor, poate urcam impreuna pe un munte.

Poate dincolo de munte descoperim o lume noua, mai linistita, mai echilibrata.

Acum ca am adus vorba de liniste, pot sa fac legatura cu urmatorul meu post (in draft): O culoare introvertita.

Lasă un răspuns

