6 luni cu Pilates

Pilates e numele unui mosulica neamt care a inventat un gen de exercitii si o familie de aparate pentru acele exercitii. Acum e un fel de brand datorita americanilor care l-au adoptat, l-au transformat intr-un sistem si l-au facut celebru pe glob.

Va scriu din sala de Pilates la care merg eu de 6 luni. Sint chiar in sala, dupa antrenament, sint imbracata de oras si incaltata in cipiceii albastri de plastic din cei de care primim la muzeu ca sa nu murdarim sau zgiriiem parchetul.

Aud muzica discreta, de aproape aud e vocea antrenorului Andrei, stranutul clientului lui, mai departe, in cealalta incapere a salii este Luminita cu clienta ei.

Incerc demult sa scriu despre experienta mea la Pilates, dar cum ies de aici cum imi dispare inspiratia. Ramin cu starea de bine, dar vocea aceea care imi sopteste cuvintele dispare. De aceea am decis sa mai stau aici un timp sa scriu.

Desi Bucuresti-ul e inzapezit si de acasa de la mine din Residenz, cartierul german, sint multi kilometri, am decis sa vin azi. Am facut bine pentru ca a fost liber, de la 11 la 12 am fost doar eu cu antrenorii Andrei si Alexandra si receptionista Alice.

Alice e importanta pentru ca ea imi trimite reminder pe sms cu o seara inaintea antrenamentului. Nu ca eu n-as avea deja 2 remindere, dar e confortabil sa stii ca cineva te asteapta a doua zi sa faci sport.

Sa revin la inceputurile relatiei mele cu Pilates, la iulie 2013. Liviu inca e uimit de consecventa  (mai bine spus indirjirea, sau si mai bine ar fi disciplina)  cu care merg de 2 ori pe saptamina, fie ploaie, fie zapada. Am incercat sa vin si de 3 ori pe saptamina dar nu am rezistat fizic. Nu am rezistat pentru ca in acelasi timp faceam si curs de inot. Am avut citeva saptamini in iulie si august cind faceam sport de 5 ori pe saptamina. Am decis sa scriu toate aceste detalii pentru prietenele mele care nu fac sport. Acum stiu ca ele nu fac sport, asa cum nici eu nu am facut atitia ani, pentru ca nu si-au gasit sportul potrivit. Sau locul potrivit sau antrenorii-ghizi potriviti.

Am facut pe furis o fotografie in sala. Inca nu am fotografii cu mine, dar daca primesc cereri, am sa organizez o sedinta foto-video, asa cum a facut si Oana Cuzino pentru site-ul ei. Doar sa-mi spuneti.

interior sala

interior sala

La prima sedinta am aflat ca nu stiu sa respir si atunci am inceput sa invat. Inspir pe nari, expir pe gura. Mai greu a fost pentru ca la inot este exact invers. Inspiri pe gura, expiri pe nari in apa. Asa ca in fiecare zi trebuia sa-mi fortez capul sa gindeasca adaptat pentru sportul din ziua respectiva.

Sa revin la Pilates. Am invatat sa respir si sa fac exercitii ajutindu-ma de respiratie. Am aflat de ce ma doare spatele. Nu doar dupa ce mergeam 30 minute pe jos, ci tot timpul. Am invata sa tin spatele drept si in vacanta din Costa Rica din primele 2 saptamini din ianuarie am reusit sa merg  pe jos prin jungla 3 ore fara sa ma doara  spatele absolut deloc.

Dar, cel mai important, in plus fata de sanatate, m-am reconectat cu mine insami.

Stiu ca suna ciudat, dar in primele sedinte de Pilates am facut si am recunoscut exercitiile pe care le faceam la orele de gimnastica ritmica din scoala generala. Am facut miscarile pe care eu le fac instinctiv dimineata cind ma intind sau seara pe covor in momentele de relaxare. Nu stiam ca fac Pilates, eu credeam ca sint exercitiile invatate de la profesoara mea de gimnastica din Tulcea, Elena Dumitrescu. Nu mi-a fost usor sa mi-amintesc de ea pentru ca era foarte exigenta. Si da, ne batea. Pe mine mai putin, nu stiu de ce, poate pentru ca parintii mei se interesau de mine, veneau des sa vorbeasca cu ea. Poate ca eram o eleva mediocra care nu era in stare de performanta. Imi reprosa tot timpul ca nu am mobilitate si rezistenta. Imi zicea foarte des: aici nu facem gimnastica de intretinere. Ca si cum ”intretinerea” era cel mai rusinos lucru posibil pentru un copil sportiv de 10 ani. ”Aici facem performanta!” urla Elena la noi. Da, pentru performanta asta au mincat multa bataie colegele mele de generala, Pasa si Luminita.

Sa revin la prezent, da, m-am reconectat cu corpul meu, mi l-am descoperit intr-un mod organizat si foarte prietenos.

A inceput sa-mi placa de el si sa consider orele de pilates ca un cadou pentru corpul meu. Cadoul pe care il primesc inapoi sub forma de energie si bucurie pentru restul zilei. Cosmeticiana mea Claudia imi spune ca in ziua in care vin la ea dupa Pilates, fata imi e mai intinsa si pielea imi straluceste. Desi nu am slabit datorita Pilates, hainele imi stau altfel si mersul mi-l simt diferit.

Poate ca dupa ce cititi articolul meu nu veti da buzna la sala, de altfel sint putine sali in Bucuresti la care se face Pilates, dar sper ca macar ideea de a face ceva pentru corpul vostru si deci pentru voi cu totul, sa va inspire.

Eu le multumesc celor de aici din sala, proprietarei turcoaice Gizem, antrenorilor Andrei, Alexandra si Luminita, dar mai ales imi multumesc mie ca am descoperit acest loc dupa sedinta de Pilates din Kamalaya, Tailanda cu Mareile Paley.

Si da, ma felicit si ma laud ca vin aici de 2 0ri pe saptamina si citeodata de 3 ori.

Va pup si va urez un an fabulos si pe sufletul vostru, sa fie asa cum vi-l doriti.

in fotografie vedeti zapada de pe terasa si grafiti de pe peretele exterior 🙂

My view while doing Pilates : Graffiti on the outside wall

My view while doing Pilates : Graffiti on the outside wall

  1. Si eu te felicit si te laud ca mergi la Pilates de 2-3 ori pe saptamana. 🙂 Este un super cadou pe care il faci trupului si mai ales mintii.

    Am descoperit relativ recent (in noiembrie 2013) o activitate pe care inainte o concepeam cu greu: alergatul. In reprize scurte, de 15 minute, pentru inceput. Este incredibil cum in acel sfert de ora poti gandi simplu si clar. Atat de limpede, ca ai vrea sa nu te mai opresti din alergat. 🙂 Ca Forrest Gump.

    Desigur, si linistea din jur conteaza. Lacul Morii, pe langa care abia astept sa reincep sa alerg odata ce se topeste toata zapada, este de multe ori la fel de albastru ca si creionul din cutia de creioane colorate pe care il foloseam in scoala primara cand desenam cerul.

  2. Cosmin

    Fain. Cromozomii mei Z ma dirijeaza insa ,de doua ori pe saptamina ,la Climbing Gym in downtwon Toronto.

  3. Piersinaru | AUTOR

    Minunat! E ispirational articolul.

    Am facut si eu cateva sedinte de pilates si mi-a placut foarte mult. As vrea sa mai fac. Multi zambesc daca au ca fac pilates. Il considera de domnisoare, insa domnul care la inventat l-a creat pentru ca el avea probleme mari cu spatele pe care nimeni nu i le rezolvase.

    Am reusit sa alerg de doua ori in Londra. Toata lumea alearga aici.

    Hugs, Dan

    DAN >• mobil

    Studio2: 20B Paleologu Str. 1 st floor Bucharest 030552

    http://www.circuit.ro http://www.dautor.ro

    0 7 2 3 6 3 6 0 9 6

    >

    • Merci Dan, ma bucur ca ti-a placut articolul. Buna vestea cu alergatul, cind te intorci, sa facem o tura de Herastrau. Cu Pilates e o perceptie usor „gresita”, la mine la sala la ShapeArt proportia de clienti cu cromozomi y e aceeasi cu cea cu cromozomi X.

Lasă un răspuns

