Hangarul cu elicoptere si bucatari

Stiti pe cineva care sa bea cel putin o doza de Red Bull in fiecare dimineata ? Dar pe cineva care sa fi citit  The Red Bull Brand Book  intr-o noapte, dupa ce a citit cele 500 de CV-uri de aplicanti la 3 joburi la Red Bull ?  Nu credeti ca exista in realitate asa o persoana? Meet Diana 🙂

Acum ca am facut introducerea, sa va povestesc ce-i cu hangarul din titlu.

Red Bull e licoarea magica a geniului de marketing Dietrich Mateschitz iar Hangar 7 e depozitul lui de jucarii. Hangar 7 e chiar un hangar aflat in aeroportul din Salzburg si ”jucariile” sint diverse tipuri de vehicule, de la masini de formula 1 pina la avioane supersonice si elicoptere turbo.

 

Red Bull plane inside Hangar 7

Red Bull plane inside Hangar 7

Intre prima mea vizita acolo si cea de saptamina trecuta au trecut  5 ani. La fel ca prima data am intrat in atmosfera de show de magie, nu doar datorita arhitecturii si luminilor dar si pentru ca ma simt legata emotional de acest brand: Red Bull.
In cei doi ani cat am lucrat pentru compania care a reprezentat Red Bull  in exclusivitate in Romania eu am descoperit un nou gen de organizatie. O organizatie informala in care brandurile erau mai importante decit oamenii, decit clientii si decit orice altceva. Si cind zic informala inseamna ca da, si dress code-ul era informal. Desi eram in echipa de management, eu mergeam la birou in jeans si tricou, la fel ca si colegii mei promoteri.

Pentru mine a fost o gura de aer de libertate sa pot merge zilnic la birou in jeans, dupa citiva ani de management consulting cu  dress code formal si deseori prea sobru pentru gustul meu.

Inapoi la Hangar 7:  acesta e un loc in care, dupa ce faci turul de vehicole extreme,  mai poti vedea o expozitie de arta dupa care poti ramine la un drink intr-unul din cele 2 baruri. Intr-unul din ele era instalat chiar pe topul barului un joc interactiv, un fel de precursor al Facebookului. Acum 5 ani nu stiam inca de Facebook si acest joc mi s-a parut foarte indraznet, poate chiar inaintea vremurilor.

Saptamina trecuta am avut rezervare la restaurantul Ikarus din Hangar 7, unde in fiecare luna este invitat cate un bucatar din alta tara. Programul e bine stabilit pentur urmatoarele luni, astfel incit, daca nu ai timp si chef sa mergi in Tara Bascilor pentru o cina, e de ajuns sa mergi la Hangar 7.

Interiorul restaurantului nu mi-a placut foarte mult, mi s-a parut usor spartan, desi mobilierul era atent ales, din piese de calitate. Masa rotunda avea topul acoperit cu piele neagra si piciorul central  dadea libertate de miscare tuturor oaspetilor asezati. Mai rar gasesti asa confort intr-un restaurant. De fapt am vrut sa spun ca nu e un restaurant in care atmosfera te face sa te simti confortabil ci mai degraba te obliga sa te concentrezi pe felurile de mancare si pe vinul ales la recomandarea sommelierului.

Probabil ca deja cascati de plictiseala, chiar si eu m-am plictisit, nu cred ca am reusit sa va transmit entuziasm  sa mergeti acolo.

Adevarul e ca nu m-am simtit bine, desi mi-a facut placere sa revad locul. Admir acest business si iubesc spiritul  Red Bull.

Cu toatea acestea, nu m-am simtit bine, nu datorita mobilierului din restaurant, ci datorita serviciului ”pretios”, genul de servire in care ospatarii se cred mai rafinati decit tine, clientul. Acest gen de aroganta nu are legatura cu spiritul Red Bull.

Red Bull e un brand ireverent iar clientul lui (adica bautorul de Red Bull si  vizitatorul in Hangar 7) nu are chef sa-si puna costum de business la restaurant si nu vrea sa fie servit de un ospatar cu manusi albe. Si chiar daca nu vii in costum de business, iti dau ei acolo un sacou pe care trebuie sa-l porti in timpul cinei. Razbunarea e ca domnii romani care ne-au insotit pe mine si pe Simina, adica Liviu si Sandu Kovacs, sotul Siminei, erau cei mai fit si cei mai handsome de acolo.

Eu cred ca ceva e gresit in proiectul cu Famous Chefs, sint convinsa ca desi ii ajuta in business, pe termen lung distruge spiritul Red Bull, asa cum este el comunicat prin toate evenimentele lor.

Nu, Felix nu s-ar simti confortabil la Ikarus, sint sigura. Daca vreti, intrebati-l si voi, dupa ce vizitati expozitia in care se afla si  primul lui costum de zbor.

Lasă un răspuns

