Cartile lunii noiembrie

Acest post e pentru prietenii mei care iubesc cartile si care nu au reusit sa ajunga la Gaudeamus, tirgul de carte de saptamina trecuta.  Am ajus simbata seara, cam pe fuga, inainte sa mergem  la teatru.

Mi-a placut mult atmosfera, ma emotionez foarte tare cind ajung intr-un loc cu multe carti si cu multi oameni care cumpara multe carti.

Am plecat cu bratele pline de carti, dvd-uri si audio books, iar la sfirsit am dat nas in nas cu standul de limonada a lui Iulian, era si el acolo si minunata Iulia, sora lui. Iulian organizeaza un concert la Silver Church in 18 decembrie, veniti si voi ?

Iata si ”captura de carti”, e si o revista printre ele, numarul 1 din All Hollow. Am lasat pagina deschisa la pictorialul cu Anca Androne care, culmea sincronicitatii, a jucat in piesa de teatru ”Sarpele in iarba” la care am fost chiar simbata seara.

Cartile mele de la Gaudeamus

A doua zi de dimineata, adica duminica, am avut intilnire cu colegii de atelier/studio la noua librarie Humanitas de pe bulevardul Elisabeta. Desi ne-am intilnit sa stabilim cine ce face, am stat 3 ore, am baut cafea si ciocolata, ne-am cumparat carti si am plecat.

Intre timp a venit si Marius Tanasescu, artist si curator repatriat din Canada, cu fetita lui Sara, un copil care si-a negociat cu mare iscusinta timpul petrecut in librarie.

Si de ce-am stat 3 ore acolo in librarie, inafara ca ne-am simtit bine impreuna ? Pentru ca e un loc perfect, pentru mine e perfect.

E alb, e luminos, e spatios, are putin mobilier, bine ales si bine amplasat, are oameni prietenosi si draguti (si la cafenea si la casa de marcat din zona de librarie). Are lampi de mare efect, de fapt numite ”instalatii luminoase” pentru ca sint create de un sculptor: Virgil Scripcariu. Imi place mult si grafica de pe pereti si de pe stilpii de caramida vopsiti in alb. Baia e geniala, imi place de mor. Mergeti neaparat, i-am trimis ca disperata pe toti sa vada. Duminica asta sigur  ajung din nou acolo, am mai vazut niste audio-books si niste albume de arta. De fapt un album luat de la ei m-a inspirat pentru conceptul noului nostru spatiu, Studio Contemporist. Surpriza. Suspans. Cind e gata, invitam pe toata lumea.

Revenind la carti, iata lista titlurilor, pentru ca am incercat sa citesc  din fotografie, dar a fost prea chinuitor de citit.

Druizii, filozofi printre barbari – Jean-Louis Brunaux

Spaces by Matali Crasset (interior designer)

Afluenza  – Oliver James (asta am citit-o deja si am dat-o cadou Ninei, vreau s-o recitesc… ca sa ma vindec daca ma loveste cumva ”afluenza”)

Lizica Codreanu – o dansatoare romanca in avangarda pariziana – Doina Lemny

333 intersectii din Chisinau – Lica Sainciuc. Un obiect superb din  hirtie frumoasa, de calitate si cu ilustratii minunate.  (Asta e cadou de Craciun pentru tata, nici o grija, nu stric surpriza ca el nu citeste blogul meu)

Solutia Schopenhauer – Irvin Yalom

Problema Spinoza – Irvin Yalom.

Black Milk – Elif Shafak

Le-am lasat la urma pe cele mai amuzante:

Barbatul Absolut – Oliver Kuhn (editura Baroque Books & Arts, urmariti aceasta editura)

Barbatul absolut

si ”Cele cinci limbaje ale scuzelor” de Gary Chapman si Jennifer Thomas.

Bianca s-a oferit s-o citeasca in locul meu si sa-mi faca un rezumat dar am refuzat. Am timp s-o studiez in vacanta de iarna.

Cele cinci limbaje ale scuzelor

  1. Alishor

    Buna Diana,
    Tare frumos scrii, ma intorc cu asa mare drag pe blogul tau 🙂
    Ai citit Lapte Negru de Elif Shafak ? Sunt tare curioasa, abia ieri mi-am cumparat-o si eu si abia astept sa o incep, sa vina weekendul si sa ma pierd in ea 😀

    Sa ai zi frumoasa!

    • Bine ai revenit Alina :-), ma bucur ca te simti bine aici. Cu cititul sint in impas, am ajuns pe la jumatate, dar nu imi place atat de mult cat mi-au placut celelalte carti ale Elifei.

      • Alishor

        uff.. celelalte doua pe care le-am citit mi-au mers la suflet si mie, aveam niste asteptari 🙂

Lasă un răspuns

