O cronica de moda cruda

Am fost in seara asta la evenimentul de moda, ”Avanpremiere”  fara mari asteptari.

Desi am numit postul o cronica de moda, luati-o ca pe o ”colectie” de impresii personale si nu ma luati prea in serios.

Va invit sa veniti si voi la urmatoarea editie, in mai 2013 si vom putea schimba impresii pe hol, dupa eveniment. Sau aici pe blog sau mai in public,  pe Facebook.

Locatia a fost noua, adica s-au mutat din MNAC in zona interesanta numita ”Serele” din magazinul de decoratiuni interioare kitsch dintr-o zona de oras sa-i zicem exotico-artsy. O numesc artsy pentru ca vizavi e The Ark. Vizavi de The Ark stie toata lumea din Bucuresti ce e…. hai ca toamna miroase frumos, a ”crezanteme”.

Deci locatia, generoasa, tavan inalt, totul din sticla pe o structura metalica verde. Iluminatul brutal dupa parerea mea, dar poate nu ma pricep eu la iluminatul pentru catwalk, sonorizarea clar proasta. Atmosfera usor stingace, artificiala, crispata, usor infrigurata. N-am simtit nici o energie buna, nici o emotie, nici o bucurie, parca toata lumea venise cumva din obligatie sau din curiozitate. Ca si noi de altfel, veniti din curiozitate.

De data asta evenimentul de moda a fost scurt si nu prea ”dureros” adica nu am vazut decit o colectie slaba si una  ok-ish din cele 7 in total. La editiile precedente la care am fost erau de obicei vreo 15 prezentari din care 2-3 consider eu bune, deci de data aceasta am inghitit mult mai putin ”penibil”. Ma refer si la pantofi si la accesorii, nu doar la colectiile in sine.

Sa ne intelegem: admir mult efortul organizatorului Alin Galatescu. Am declarat si public pe FB. Chiar admir ca inca are entuziasm si dragoste pentru moda si gaseste resurse si isi aloca timp sa organizeze de 2 ori pe an acest eveniment de moda. Ce nu inteleg este de ce acest eveniment nu evolueaza.

Mi-au placut din public cum erau imbracati Dan Piersinaru, avea un sacou imprimat digital design propriu, Medine, fashion PR + blogging, o fata amuzanta si curajoasa si Alex Gelerter, artist vizual.

Din cele 5 colectii decente spre interesante cel mai mult mi-a placut cea a lui Stefan Musca.

Colectia Stefan Musca la Avanpremiere nov 2012

Am si stat la sfirsit si l-am asteptat sa iasa din backstage ca sa vorbim cu el. Desigur ca ne-a invitat la atelierul lui din str Batistei, pe moment parea grabit, poate era prea emotionat sau foarte obosit. Sau a fost surprins ca l-am felicitat ? O sa aflam.

Mi-a mai placut si colectia Nataliei Vasiliev, pentru culori si materiale, desi nimic original. O colectie coerenta si corecta. (very Louis Vuitton Spring Summer 2012, adica organza si dantela in culori de fondante). In plus fata de Marc Jacobs de la Louis Vuitton, Natalia a avut multe tinute din materiale decupate cu laser. Styling-ul cu coliere din ceramica Raluca Buzura mi s-a parut o idee buna dar a bit too much, vorba lui Dan Piersinaru.

Natalia Vasiliev la Avanpremiere nov 2012

Colectia Simonei Semen, jumatatea mai talentata desprinsa din ”Rue de Trucs”, o croitorie din Iasi, mi s-a parut ok, decenta, buna de contractat de catre buyerii de magazine de designeri din  Cocor sau mall.

Decent, coerent, dar nimic spectaculos, eu am apreciat ca tinutele erau bine croite si stateau bine pe manechine (comparind cu cele 2 colectii precedente, Dana Paun si Loredana Novotni (pe care le-am comparat cu hainele de la cooperativa de la bunica din sat).

Din colectia lui Iris Serban trebuie sa recunosc ca mi-au placut majoritatea pieselor, mi se pare elegante si bine lucrate. Mi-au placut accesoriile Maria Filipescu si pantofii – n-am retinut designer-ul, dar aratau bine.

N-am inteles insa de ce Iris a folosit aceleasi materiale ca anul trecut si aceleasi culori si acelasi concept. Sau poate n-am inteles eu  de ce mai trebuia sa faca o prezentare. Pur si simplu nu inteleg. Aah, poate ca trebuiau prezentate si noile modele de rochii inspirate din colectia Alexander McQueen AW 12, alaturi de modelele din 2011.

Despre colectia de tinute din piele, specialitatea surorilor Negulescu, parca tot din Iasi, sa zicem tot din seria celor ok, decente.

Acum recitind cele scrise, m-am intrebat si eu:

Care e scopul acestui eveniment? Sa descoperim noi talente? Nu cred. Nu parea nimeni nou, poate acea fata Novotni din Spania, dar what’s the point ? Este acesta un eveniment international ?

Sa contractam piese din noile colectii ? Maybe. Am zis mai sus ca mergem la Stefan Musca la atelier sa vedem si sa vorbim cu el pentru Contemporist. Inafara de noi au mai fost reprezentanti de business-uri in public ? A fost The Place ? a fost Entrance ? A fost Consacre? A fost Idelier ? A fost Iconic ? Eu nu i-am vazut, dar sper ca au fost.

All in all, cu socializarea de dupa, pe hol cu Dan Piersinaru, Iulian ”Limonada” si Wilhemina Arz, Medine si Alex, o seara placuta.

Multumim organizatorului care nu a pus la intrare o echipa prea vigilenta si care ne-a permis sa ”crush the party” desi nu eram pe lista de invitati.

Now, seriously, lista de invitati ?! E drept ca structura metalica aduce cumva a Grand Palais, eram insa in Rahova, la 2386 de km de Paris (via Praga) sau la 2516 km (via Munchen).

Au revoir Avanpremiere ! A bientot !

Iris Serban Avanpremiere nov 2012

  1. Ma asteptam sa citesc o dulcegaraie. Ma bucur ca m-am inselat. E de cercetat daca magazinele mentionate de tine, in ultimul comentariu, chiar achizitioneaza de la designerii respectivi sau lucreaza cu ei in regim de consignatie.

    • haahaaa, hai ca m-am amuzat 🙂
      De ce te asteptai sa citesti o dulcegaraie Alina ?
      Da, o sa cercetam cum fac magazinele si anuntam tot aici vestea buna (sau rea, depinde ce aflam)

      • sper ca nu ai luat-o personal. este prima oara cand te citesc. cred ca m-am obisnuit cu cronicile de moda siropoase (mai ales din randul celor care vor sa se regaseasca pe liste, dar aici nu e cazul) fie cu aciditati tip „dat la gioale”, dar asta se intampla in statusuri de fb. cred ca ai facut niste observatii de bun simt de care merita sa se tina cont.

  2. Dan

    Din pacate, magazinele de profil enumarate de tine nu fac achizitii in zona asta, oricum nu designeri romani. In plus nu par sa urmareasca evolutia lor la astfel de evenimente. Din acest motiv cercul asta nu se inchide niciodata…

  3. Octavian Costescu

    Brava Diana, s-a nascut un nou critic de moda !

    • multumesc Octavian, eu cred ca sint mult prea departe… dar o sa continui sa-mi exprim parerile si sa invat atita timp cit ma pasioneaza subiectul. Saptamina viitoare pe 7 decembrie voi fi la Londra la Victoria & Albert Museum la prezentare Fyodor Golan. Revin cu impresii.

Lasă un răspuns

