Nine Million Bicycles in Beijing

… and one million design students in China.

Ca sa decodific legatura dintre titlul acestui post si informatia de mai sus, va spun ca mai citisem in revista Business Week despre aceasta cifra dar n-am crezut pina n-am auzit-o din gura unui  designer chinez invitat ca speaker la Design Post in Koln.

Prima intilnire de la ORGATEC 2012 a fost la DESIGN POST, intr-o cladire cu nenumarate ferestre a Postei Germane.

The entrance to the Koln Design Post

Cum ar spune italienii  ”Fuori Fiera” sau americanii ”Off-Broadway”.

Imi place cum se prezinta Design Post: ‘‘A showroom for design aficionados, a boulevard for aesthetes and a source of inspiration for design industry professionals.”

Am ajuns  acolo miercuri  24 oct inainte de apus si am prins o lumina cu totul speciala.

Dupa un tur de pop-up showroom-uri (Mooi, Extremis, Aqua, Kvadrat) am ajuns  la conferinta:

”Le projet c’est moi. Ego  versus Design”.

Invitati 3 designeri: unul german, altul chinez si o olandeza.

Sebastian Herkner, Min Chen Miles si Ineke Hans.

Foarte diferiti si de aceea probabil ca si moderatorul, Michael Erlhoff, profesor de Design, le-a adresat intrebari foarte diferite.

Ba chiar pe chinez, Min Chen Miles, care ii fusese student (am descoperit pe site-ul lui mai tirziu)  l-a cam tachinat.

Din nou mi-am dat seama ca nu inteleg umorul german.

Designers invited at Design Post Koln

Primul gind pe care l-am avut cind i-am vazut pe cei 3 designeri pe scena:

”You can never escape public speaking. Not even when you are a creative, and stay supposedly hidden behind the walls of your hub.

Prima intrebare de la moderator: Do you design for yourself ?  I mean, why do you design ?

Olandeza Ineke a raspuns amuzata asa: I dont know, but I’ve always fantasize about finding solutions.

The first example that comes to my mind: When I was little, I wanted to invent a stick to turn off the light before my mom entered my room when I was reading late at night)

Sebastian a raspuns foarte concis: from passion and for fun.

A doua intrebare:

How do you design ? Do you dream ? Or do you know the people wants and needs/desires?

Cu totii au raspuns ca au si vise si atunci isi creeaza obiectele din vis, in speranta ca vor placea cuiva, dar si dupa brief, dedicate anumitor functiuni.

Intrebarea ”Do you design to become famous?” a fost intimpinata initial cu nedumerire, apoi cu hohote de ris.

Singurul care si-a revenit rapid si a raspuns a fost neamtul, desigur:

”Yes, i want to see my design in the flea market sometimes in the future’‘. Honesty rocks, thought Diana instantly.

O alta idee interesanta prezentata de Ineke:

Designers must realize that they must be humble. ( i.e. exist first to serve people).

Art could be social or antisocial but Design legitimates as being social.

Ca sa-si ilustreze ideea, Ineke a povestit despre magarusii din Gaza pictati in dungi ca sa devina zebre pentru copiii palestinieni.

Un exemplu usor sumbru, am simtit eu atunci, dar care a servit bine ideea.

Sunset inside Design Post

Design is about communication, Design is a language, a mai zis chinezul. ”Cind am realizat asta. a zis el, m-am eliberat de constringerile culturale”.

Daca sinteti curiosi de care designer mi-a placut cel mai mult, iata ”clasamentul”:

Pe locul 1 la egalitate, pentru spirit si simtul umorului, Sebastian si Ineke. Pe locul 2 Min Chen Miles, si doar pentru ca nu s-a exprimat sau poate ca eu ma identific mai bine cu spiritul european.

In incheiere, versurile originale ale melodiei care m-a inspirat pentru titlul postului:

There are nine million bicycles in Beijing
That’s a fact.
It’s a thing we can’t deny
Like the fact that I will love you till I die

Thank you Katie Melua, I love you too.

Lasă un răspuns

