Jazz in Church

Azi am fost la primul concert de jazz organizat in aceasta biserica in virsta de 99 de ani, Biserica Anglicana din Bucuresti.

Aceeasi biserica pe care am ales-o exact acum un an ca fundal (imi place mult caramida) pentru sedinta foto cu Stelian Pavalache.

Sa descriu un pic interiorul bisericii in care am intrat pentru prima oara: ferestre gotice, scaunele de lemn pentru  pitici (inguste rau), atmosfera intima si  miros de lemn, probabil de la tavanul de lemn, arcuit ca un interior de corabie de viking.

Gazda, Father Patrick, aflat la iesire, ne invita prin Paul, organizatorul evenimentului,  sa trecem pe la ”Donation Basket”.

Bun salesman Father Patrick, l-am mai vazut si la British Summer Garden Party.

Si acum trupa de jazz: un norvegian, un danez si un american. Las americanul la urma, veti vedea de ce.

Norvegianul Jon Cristensen are 70 ani si azi a cintat doar la cinele. un fel de tobe mai mici. A cintat cu toti marii jazzisti de virsta lui, incluziv cu preferatul meu: Jan Garbarek.

Danezul Jakob Bro, nascut in ’78, calculati voi virsta,  cinta la chitara electrica. Avea un zimbet ghidus, un fel de motanul Felix in varianta ”blond si cret”.  A plecat din Danemarca natala sa cinte la New York. Jakob e compozitorul grupului, si, by the way, acesta este primul lor turneu.   Noi ii avem aici datorita nebuniei lui Paul Tutungiu si cred ca si a prietenului meu Ciprian Moga.

Si in final, preferatul meu, americanul Thomas Morgan si contrabasul lui.

Cinta foarte pasionat, cu ochii inchisi, tine contrabasul in brate ca pe o iubita.

Nu am vazut niciodata aceasta combinatie de tandrete si pasiune la un muzician. De fapt la nici un om. Sau poate ca da.

Thomas Morgan contrabas in Biserica Anglicana Bucuresti

Thomas este pentru a doua oara in Romania, a mai fost acum 3 ani la Garina si a cintat cu celebrul John Abercrombie.

Un concert frumos, curat, cu sonorizare buna, atmosfera relaxata si foarte intima.

Va invit la urmatorul concert ”Jazz in the Church”  in primavara lui 2013.

Lasă un răspuns

