Absolventii 2012 Design UNARTE Bucuresti

20120629-085953.jpg

20120629-090017.jpg

20120629-090035.jpg

20120629-090050.jpg

20120629-090106.jpg

20120629-090123.jpg

20120629-090152.jpg

20120629-090205.jpg

20120629-090219.jpg

20120629-090231.jpg

20120629-090245.jpg

Am fost ieri la UNARTE sa vad lucrarile absolventilor 2012. E al treilea an de cind fac acest lucru, exact de cind Flavia, fiica mea, a intrat la aceasta universitate, la sectia Fashion Design.
M-am uitat la lucrarile celor din Facultatea de design, adica grafic design, design industrial si design vestimentar.
Am fotografiat doar ce mi-a placut. Regret ca n-am gasit expus nimic care sa-mi placa de la colegii Flaviei. Nici macar fotografiile ei nu le-am gasit expuse la scoala. Daca vreti sa vedeti Romania intr-o capsula prin lentila scolii de arta din Bucuresti (am o combinatie de feeling+informatie ca la Cluj e mai bine) acesta e locul si momentul.
Talent cu carul risipit cu generozitate.
Lipsa de incredere in sine combinata cu neglijenta si nepasare. Nu mai continui, am plecat de acolo cu un gust dulce-amar spre foarte amar.
Am stat de vorba si cu un profesor care se agita pe holuri, facea fotografii cu studentii, punea suflet sa faca din acele momente ceva festiv.
A raspuns si el amar la intrebarea mea: „De ce nu-si semneaza absolventii lucrarile expuse ????!!!”: pentru ca nu vor (gen stiu, li s-a spus, dar nu le pasa, nu au grija, nu au incredere in ce fac, nu sint mindri de creatiile lor).
Am intrebat-o acelasi lucru si pe Loriana, absolventa din 2010, care-si dadea licenta acum. Lucrarea ei „ADN Tipografic” mi se pare geniala.
Aaa, zice, nu m-am gindit…. Pai semneaz-o acum, i-am sugerat eu.
”Aaa, nuuuu, pai nu stiu daca am voie….”

Hellooooo, daaa, aveti voie sa va semnati creatiile !!!!! Uitati-va la unii dintre colegii vostri !!! Unii se semneaza, trebuie doar sa va uitati pe peretele alaturat !

Deci, sa revin la lucrari.
Iata fotografii cu design de produs, design grafic (ilustratie, identitate vizuala, design de afis de film), design industrial.

De la Fashion Design o sa cer azi fotografii la prietenii cu care am fost aseara la prezentarea colectiilor.

Un post separat va urma pentru ca si acolo am multe de spus.

  1. bogdan motoc

    Si eu v-am observat, si chiar mi-am permis sa va fotografiez, intrebandu-ma ce cauta un asemenea personaj pe holul acela jenant. De acord intru-totul cu observatia dumneavoastra.De fapt este mult mai trist.Madalina Andronic va poate spune cine putea sa fie personajul pe care l-ati intalnit. PACAT !Mare pacat pentru multi dintre copii.

  2. Pingback: O harta a locuintelor mele posibile « Diana Blinda

  3. petre

    bine ca zisesi ca-i vorba de UNARTE, la prima vedere am crezut ca-i vorba de o expozitie incropita ad-hoc ca de sfarsit de an in holul scolli generale nr.3… pe bune pe bune…

  4. Hmm… nu ma mira, am si eu pe cineva apropiat in familie care a terminat masterul la UNARTE anul trecut si am mai aflat care este atmosfera, inteleg ca unii profesori sunt mai la zi, dar am aflat ca la un moment dat nu prea erau lasati sa experimenteze cu materiale mai putin traditionale (persoana respectiva privea tot asa, admirativ, spre o alta universitate de la noi). Noi, la un moment dat, la Psihologie, am boicotat o profesoara cam incompetenta… desi nici la noi… nu mai comentez.

    Nu stiu de ce nu li se insufla mai puternic ideea ca trebuie sa se vanda cat mai bine. Cred ca au nevoie sa invete sa fie mai intreprinzatori. Nu stiu daca sunt eu un profan, dar am vazut la ei si un dezgust pentru comercial (in sensul sanatos al cuvantului). Cred ca si cei care nu au multi bani si multa educatie ar putea fi mai frumosi sau sa aiba spatii mai cu personalitate, daca cei care au arta in sange s-ar apleca si spre un comercial de bun gust, sau macar ar face un pas mai aproape. Ma bucur ca fiica ta are o mama intreprinzatoare in preajma… succes!

    • Gilbert, mi-am cautat si eu explicatii, dar singura pe care am gasit-o e ca si profesorii de arta sint artisti in felul lor. Transmit ceea ce sint si ei. Care e mai intreprinzator reuseste sa transmita acest lucru. Am vazut acest lucru in colectiile de final cum rezultatul a depins de coordonatorul de lucrare de licenta.
      Multumesc pentru comentariu, imi confirma ca nu am eu pretentii exagerate de la scoala romaneasca si de la studenti.

Lasă un răspuns

