Regizorul Radu si personajele feminine

Imi place mult Radu Mihaileanu.
Imi doresc sa lucrez cu el la un moment dat, nu stiu anume ce si cum, pur si simplu ma inspira.

Radu e un regizor roman care traieste de multi ani la Paris.

Imi plac filmele lui si pentru ca nu seamana deloc unele cu celalalte.
Am aflat de curind si de ce, la premiera „Izvorul Iubirii” in Bucuresti.
Lui nu-i place sa „mearga” de doua ori in acelasi loc.

Cu  ”Le Concert” a calatorit in timp si in comunism la Moscova si la Paris.

In cel mai recent film al sau „La source des femmes” a calatorit intr-un sat musulman.
Urmatorul sau film va fi despre Masai deci vom calatori cu Radu in Africa.

Am aflat aceste lucruri chiar de la el, aflat pe scena cinema-ului Studio la deschiderea Festivalului de film Bucuresti (Bfit.ro) acum citeva luni.

A marturisit ca este emotionat pentru ca cinema Studio e un loc special pentru el. In copilarie mergea in fiecare duminica la matineu la Studio. Iubea filmele mute din seria de duminica si visa sa devina Charlie Chaplin.

Filmul La source des femmes” este inspirat dintr-o poveste adevarata care s-a intimplat intr-un sat din Turcia in 2001.

Premiera filmului a fost in noiembrie 2011 si Radu a marturisit ca si-a dorit fierbinte ca acest film sa fie piratat pe internet in tarile musulmane.

Este un best seller in Maroc si la vizita lui acolo a fost oprit de numeroase femei pe strada care-i spuneau ca i-au vazut filmul de 4-5 ori.

De ce, a intrebat Radu, nu ati inteles de prima data ?

Ba da, dar prima data am fost pe ascuns, impreuna cu prietenele. A doua oara ne-am adus sotul, a treia oara parintii si a patra oara copiii.

Radu a mai povestit ca admira mult femeile musulmane si ca rolul Leila l-a scris pentru prietena sa actrita Leila Bekhti.

Radu a marturisit ca cel mai bun prieten al sau este un actor palestinian: ”Sper ca noi doi sa incepem pacea,  el palestinian si eu  evreu”

Iata o fotografie din timpul filmarilor, am gasit-o pe net, nici nu-mi amintesc pe ce site, dar multumesc fotografului, as pune credit dar nu stiu cine a facut fotografia. Daca aflati, trageti-ma de mineca, va rog.  Fotografiile facute de mine la cinema Studio sint intunecate si neclare, e mai jos una cu Radu Mihaileanu si cu Manuela Cernat.

Mi-a placut mult filmul, m-a emotionat, mai ales pentru ca traiesc intr-o tara in care astfel de lucruri se intimpla. O spectatoare chiar a comentat, dupa film, cind Radu a urcat din nou pe scena pentru traditionala sesiune de Q & A. Dar stiti ca astfel de lucruri se intimpla si in Romania in judetul Dambovita, intreaba spectatoarea. Bine, zice Radu, urmatorul meu film va fi despre femeile din judetul Dambovita. Amuzant, toata lumea a ris, dar eu cred ca e  trist ca in Europa secolului XXI se mai intimpla asa ceva.

20120331-141513.jpg

Lasă un răspuns

