Australia episodul 1: Cairns

”Cairns mi-a amintit de Jamaica. Poate muntii, poate accentul unei bunici care vorbea la telefon in autobuzul local. Poate mirosurile de mincare de pe strada, poate palmierii. Sau toate la un loc.

Aici m-am simtit cel mai bine din intreaga vacanta  in Australia. La Melbourne mi-a placut mult dar nu m-am simtit atit de bine.

Pentru miine seara deja avem planuri cu Sue si Peter, englezii (prieteni cu australienii nostri Don si Bettye) care ne-au invitat la masa pentru ca le-am adus bastonul uitat la Brisbane. How nice of them.

Si pentru miine dimineata avem planuita o baie in laguna cu fetele romance cunoscute pe vapor in excursia de scuba diving la Bariera de corali.

Sara din San Francisco si Corina din Sydney sint verisoare, de fapt bunicile lor romance sint verisoare, si se revad o data pe an undeva in lume.

Sa revin la Cairns.

Poate am avut noroc sa ajungem aici dupa ciclonul Yasi, care a fost pe aici acum 2 saptamani, dar s-a razgindit si a cotit-o spre Nord.

Poate am avut noroc ca nu e full season si deci nu e aglomerat.

Ma surprinde vremea. Acasa probabil ca m-ar stresa. Nu stii ce urmeaza: ploaie, soare, tunete, curcubeu peste padurea de mangrove, toate acestea in aceeasi zi.  De fapt ai doua optiuni: s-o ignori sau sa te bucuri ca de un spectacol.

Deseara mai avem un plan: de fotografiat liliecii uriasi australieni = megabats , numiti flying foxes. Focsii, pe scurt. I-am vazut si in prima seara dar n-aveam aparatul foto la noi. Alaturi de cangurii de la Currumbin Wildlife Reserve, focsii sint australienii care m-au bucurat cel mai mult.

Inclin sa-i dau dreptate lui  Alain de Botton in cartea ‘The art of travel’: poate mi-a placut Cairns pentru ca nu stiam nimic despre acest loc. Incredibil dar nu am cercetat deloc pe Google inainte de a ajunge. Stiam doar de tropical weather, dar nu stiam cu adevarat ce inseamna.         Deci daca n-am stiut nimic nici n-am avut asteptari.

Si cred ca mai are dreptate intr-o privinta: poti sa ”ratezi” o vacanta daca te aduci pe ”tine” acolo.

Ideea e ca trebuie sa uiti de corpul tau si mintea ta de acasa ca sa fii liber sa descoperi si sa experimentezi”.

Acestea sint notitele mele de acum un an, luate chiar in Cairns, Australia in 15 februarie 2011 in carnetelul negru cumparat de la Palatul Alhambra din Granada.

As mai merge in Cairns, da, si as sta mai mult de o saptamina. Acolo am avut senzatia ca toata lumea e in vacanta, Cairns mi-a semanat cel mai mult cu ce-mi imaginam eu despre Australia. O tara libera cu oameni liberi si relaxati.

  1. irina

    eu ma bucur sa citesc despre autralia, ne bate gandul sa plecam de tot 🙂 si va recomand si „Eseuri de îndrăgostit” al lui Botton, chiar atinge niste corzi 🙂

    • Alina

      Am pus ochii pe ea ultima data cand mi-am luat carti, insa eram usor dezamagita la capitolul dragoste, asa ca am alunecat cu privirea peste ea 🙂 din fericire lucrurile s-au sxhimbat intre timp, asa ca recomadarea vine la fix! Multumesc, doamna 🙂

  2. si eu ma bucur ca cineva mai citeste Alain de Botton in Romania, inafara de mine si prietena mea Nina. Ai cumparat si cea mai recenta carte a lui ?

    • Alina

      Am citit doar doua, l-am descoperit recent si total accidental : Arhitectura fericirii mi-a mers direct la suflet, apoi la fel Consolarile filozofiei

  3. Alina

    E prima data cand gasesc la cineva o referinta despre Alain de Botton, ma bucur si ai castigat un fan 🙂

Lasă un răspuns

