Magritte la Albertina

Cind am vazut afisul pe strada in Vienna mi-am zis ca nu pot rata aceasta expozitie.  Destul ca am fost la Bruxelles de 2 ori si n-am pus piciorul in muzeul Magritte. Deci, duminica am programat vizita la muzeul Albertina.

Imi place surrealism-ul. Imi place sa ma uit la un tablou si sa descopar. Imi place sa nu am cheia inca de la inceput.

Imi place sa incep sa descopar mesajul imediat ce citesc titlul. Nu-mi iese intotdeauna. Unele lucrari suprarealiste imi plac,  altele nu.

Iata ce lucrari mi-au placut din seria Metamorfoze: ”The flavour of tears” – porumbel/ frunza mincata de omida/omida, ”The explanation” (carrot/bullet) si  ”The uncertainty principle”  (woman with shadow as bird)

Mi-au placut lucrarile lui video, de fapt niste filmulete cu el, cu sotia lui, cu ciinele si cu pisicul lui,  cu prietenii si familia.

Mi-a placut mult expozitia pentru ca am simtit eforturile uriase din spatele organizarii ei: Au strins lucrari din mari muzee ale lumii: MOMA, Musee D’Orsay, TATE, dar si din colectii private.

Mi-a placut sa citesc despre Magritte si sa descopar ca a facut si publicitate si ilustratie de moda in anii 20. In timpul celui de-al doilea razboi mondial a avut o ”alunecare” din suprarealism, numita ”Sunlit surrealism”.
In anii 60 a simtit ca se apropie extraterestrii si sa pictat stinca din Avatar in lucrarea ”The Castle in the Pyrenees).

Deci artistii afla primii… si povestesc celorlati…

Lasă un răspuns

